10 tipp a jó insta kép készítéséhez

by - július 08, 2017


Sziasztok! 😊

Ma a fotózás témáján belül az instagram-é a főszerep. Személy szerint nekem, ez az egyik kedvenc alkalmazásom. Naponta több millió kép kerül közlésre itt. Jobbnál jobbak. Véleményem szerint nem kell profi fotósnak lenned ahhoz, hogy minőségi képeket ossz meg és kialakítsd a saját insta feed-ed. Sokan kérdezitek tőlem, hogy mitől olyanok a képeim, amilyenek. Épp ezért úgy döntöttem, hogy megosztom veletek a saját top 10-es tippem.📷

      1) Háttér🔙

Nem kell hozzá külön asztalt venned, de fontos, hogy sima és letisztult legyen a háttér. Ne legyen túl színes, de nem kell feltétlen fehérnek sem lennie. Manapság nagyon menők a márvány mintás asztalon készített fotók, de ehhez is elég, ha egy asztal matricával, asztallappal rendelkezel. Én általában egy fehér asztalon készítem a képeimet, de ha éppen az nincs kéznél, egy fehér abrosz is megteszi, mint háttér.
A színek is emelnek a kép látványán
A legjobb a fehér asztal (fehér háttér)
vagy fehér fal
De akár egy kis szőrme is feldobhatja a képet 

2) Minimalizálás¼

Én a saját képeimnél talán erre figyelek a legjobban. Igyekszem egy témán belülre összpontosítani. Vannak, akik a zsúfoltabb összeállításokat tartják szem előtt, nekem inkább a letisztultabb képek a kedvenceim. Ez egyéntől függ. Nekem általában 3-4, de maximum 5 dolognál nem szokott több lenni a képeimen. És ezek is valamilyen módon kapcsolódnak egymáshoz. (Szerintem értitek.)
Termékek- de egy márkán belül


3) Fények🌞

Amikor kezdtem az instázást nem gondoltam volna, hogy ez ennyire fontos tényező. Nyilván egy sötét képet is fel lehet javítani, de azzal némiképpen romlik a minősége. Szóval, ha teheted, mindig világosban fotózz. A természetes fények sokkal szebbé teszik a képet, mint akármilyen filter.


4)   El a középpontól🖼

Ha egy kis változatosságot szeretnél belevinni a fotóidba, mozgasd el a témát a középponttól. De próbálj meg figyelni arra, hogy a fókusz a szélén legyen. Még én is próbálkozok ezzel a trükkel, de gyakorlat teszi a mestert.


5)   Tartsd stabilan az eszközt📱

És lehetőleg egyenesen. Ha csak nem valami absztrakt képet akarsz végeredménynek, akkor ügyelj arra, hogy a mobilod vagy kamerád vízszintesen álljon a kezedben. Valamint stabilan, ami tudom kissé nehéz, de muszáj. Nincs annál rosszabb, amikor lősz egy nagyon szép képet, de az homályos lett. A legtöbb kütyüben van automata képstabilizátor, ha ezt bekapcsolod, sokat segíthet a remegő kézen. Valamint több helyen is lehet már kapni telefon állvány, pár ezer Ft-ért. Nekem is van egy ilyenem, és ha fényképező éppen nincs nálam, csak telefon, akkor nagyon praktikus. Bármilyen méretű telefonra jó, állítható a szélessége. Hasznos és minden felületen megáll.
Nekem egy ilyen állványom van. (A kép csak illusztráció)


6)  Csak élesen👀

Az 5) pontot tovább gondolva, a másik legfontosabb dolog, hogy a képek élesek legyenek. Legyen komponált kép vagy akár természeti, ha rossz minőségű, elveszett. Sokat jelent, ha figyelsz a részletekre. 


7)  Függőlegesség🌇

Régebben, ha valaki azt mondta Instagram, akkor a legtöbb embernek a négyzetes, 1:1-es arányú képek ugrottak be. De hála a szerkesztőknek, ez már a múlté, és most már lehetőségünk van nagyobb formájú képeket is megosztani. Úgyhogy nyugodtan fordítsátok el a kamerát, és elő a szép, függőleges képekkel. Én főleg épület fotózásnál szoktam alkalmazni, szépen visszaadja a magasság élményét.
Nem muszáj épületnek lennie....


8)   Utómunka a képekkel✐🖉

Bizony, ez az a dolog, amit sokan tabutémaként kezelnek, pedig mindenki láthatja, hogy a jó instás oldalak 99,9%-a használ valamilyen, vagy akár több javítóprogramot. Ez így jól is van, ha nem viszed túlzásba. Az agyon filterezett, sok kontraszttal rendelkező képek elveszítik varázserejüket. Tudom, néha én is beleesem ebbe a hibába, de igyekszem elkerülni. Mindenkinek a saját kedvére való alkalmazást kell megtalálnia, amivel könnyen boldogul, szép hatást ér el. A készüléked saját áruházában több száz szerkesztő app várja, hogy rátalálj. Hajrá! Kísérletezz!
Előtte 
Utána


9) Inspiráló képek🌹🌹

Ez az egyik kedvenc időtöltésem. A Pinteresten és a We heart It-en rengeteg remek inspiráló képeket lehet találni. Fontos, hogy ne lemásold, hanem ötletelj belőlük.  Nekem van egy kis füzetem, amibe ilyenkor leírom az ötleteimet. Amikor fotózok, csak előveszem ezt a noteszt és már állíthatom is össze a kompozíciót.


10) Bátran a fényképezőgépekkel📷

De ne ész nélkül. Ha még minőségibb képeket szeretnél csinálni, bizony eljön majd az idő, amikor rá kell venned magad, hogy vegyél (kérj) egy fényképezőgépet. Nem kell rögtön a legdrágább, tükörreflexes gépet megvenni, elég akár a család fényképezőgépe, vagy egy kis középkategóriájú gép.


+1) Ne dőlj be az instagram-nak!🙈⛔📵

Az Instagram szórakozás, időtöltés. Tuti, hogy nincs olyan ember, aki azt osztja meg teljes egészében, ami történik vele. Hiszen te azt látod, amit ő akar, hogy lásd. A szép képek, a tökéletesség mind csak álca. Mindezek ellenére, nekem a kedvenc appom az Instagram, hiszen jó, ha valahonnan a boldogság, kiegyensúlyozottság, öröm és szépség átadja a maga energiáit neked, és az életnek a jó oldalát mutatja.


Remélem tudtam Nektek ötletet adni, vagy akár megerősíteni benneteket a fotózás trükkjeiben. Én sem vagyok profi, de törekszem a legjobbat kihozni magamból, a képeimből. Ha ezekből a tanácsokból sem kaptatok még minden kérdésetekre választ, nyugodtan írjatok, igyekszem segíteni.

Szép napot!💙
Edina


Ui: A következő bejegyzésben könyvajánlót olvashattok!📚 

You May Also Like

0 megjegyzés