Anne Percin- Hogy told el jól a nyarad

by - szeptember 16, 2017


Sziasztok!👀


Közkívánatra megírtam Nektek egy újabb könyvajánlót. Megint 2 fantasztikus könyvet hoztam. Mindkét kötet Anne Percin nevéhez kötődik, nemrég az ő két regénye került a kezembe. Amikor nyaralni indultunk épp befejeztem egy könyvet , viszont mondván, mivel valamit mindenképpen el kell vinnem magammal, csak lekaptam egyet a könyvespolcomról. A címe elég aktuális volt: "Hogy told el (jól) a nyarad". Hogy őszinte legyek, nem gondoltam volna, hogy egy ilyen jó kötettel indulok útnak. A 15 napos nyaralásból kb 2 alatt be is fejeztem. Tényleg, nagyon lebilincselő. Miután hazaértünk, egyértelmű volt, hogy a következő részével folytatom. "Hogy told el (jól) a love storyd". Szintén jó címhez pazar tartalom társul. Na de nézzük is meg őket, pontosabban a tartalmukat kicsit közelebbről.


Hogy told el (jól) a nyarad:📕📖
Főhősünk Maxime, aki idén már 17 éves, és semmiképpen sem szeretne a szüleivel menni nyaralni. Ahogyan a húga sem, így ráveszik az őseiket, hogy hadd maradhassanak otthon. Pontosítva, a húga egy táborban , Maxime pedig a nagymamájánál lesz. Tudni kell róla, hogy imád a számítógép előtt punnyadni, ezért sem tetszett neki, a szülei teljesen offline, túrás kirándulása. Minden a megszokott kerékvágásban megy egészen addig, amíg nem találja a nagymamáját a földön fekve az egyik szobában. Aki ezután hosszú ideig kórházban lesz. És, hogy mit csinál Maxime mindez idő alatt? Szédületes napok elé néz! A dolgok felgyorsulnak! Megjárja a rendőrőrsöt, noha ártatlan, csupán annyi vétke van, hogy nem tudja igazolni magát miközben a mentőautó után siet, kezében a mamája irataival. Hogy hogyan oldja meg a helyzetet? Miként kerül újra rendőrök kezébe? Miért mászik be a házba az ablakon keresztül? Hogyan alakulnak a kapcsolatai? És hogy képes e egyedül megbirkózni a mindennapok nehézségeivel, ingázni a kórterem és a szobája között?! Hogyan kerül képbe a "gonosz" nagybácsi és miért nem adnak jelet magukról a szülők? Azt te is megtudhatod, ha elolvasod ezt a szuper könyvet!
Nem mondom, hogy mindenki ilyen nyarat szeretne magának, de az biztos, hogy hihetetlen kalandok vannak benne! Fantasztikus humorú könyv, néhol már kicsit túlzottan is. Tökéletesen lefedi miként kezd el felelősséget vállalni egy 17 éves kamaszfiú, hogyan válik felnőtté és oldja meg első szerelmével kibontakozó viszonyát, akit még csak az online világból ismer.
Több véleményt is olvastam a könyvvel kapcsolatban mielőtt megírtam volna ezt a bejegyzést és meglepődtem. Nos, igaz, hogy, aki egy nyári könyvet akar olvasni, annak nem feltétlen jó választás, de aki egy olyan lazább könyvet szeretne olvasni, aminek tartalma csillagos ötös, szereplői kicsit furák, de mindez remek humorral van keverve, az nyugodtan kezdjen bele! Nekem letehetetlen volt. A Balaton parton ültem, de amíg olvastam ebből semmit sem érzékeltem. Nagyon jó könyv, szerintem!
Igaz, hogy az első pár oldal után, kicsit erőltetettnek vélhető Max humora, de idővel ez javul. Kicsit gyors léptékben halad a könyv, ami nekem kifejezetten tetszett, hiszen minek annyit várni, hogy történjen valami. Na itt történt, elég sok minden. Képbe jön egy Pikachu becenévre hallgató, pszichológiát tanuló lány, aki a főszereplő teljes ellentéte, ennek ellenére, ha nem is teljesen, azért megértik egymást. Max legjobb barátjainak pedig kifejezetten jól meg van írva a karakterük. A kissé kótyagos legjobb barát, Kevin, (akiről, akarva akaratlanul először a Gru-ból egy minyon ugrott be), tipikus legjobb barát. Osztja a tanácsokat, segíteni próbál a maga fura módján.  A másik Alex, akivel már kiskora óta jóban vannak, szerethető figura, de keveset tudunk meg róla.
A sok negatív kritikát olvasván, én inkább védeném a könyvet. Gondolati vonalon halad, egy teljes fejlődéstörténetet ír le. Azt, hogy hogyan jut el egy felelősségtudattal nem igazán rendelkező fiú , gondoskodó férfivá. Közben megtanulni mit jelent a család, önmaga, és a felnőtt lét. Nekem tetszett a könyv, már vártam, hogy elkezdhessem a második részét.




Hogy told el (jól) a love storyd:🕮📚
Az első rész után ebben sem csalódtam, jó könyv ez is. Sokkal pörgősebb, eseménydúsabb. Eljön a szeptember, Maxime az utolsó évét kezdi meg a középiskolában a rendhagyó nyara után. Mindene megvan, hogy remek év elé nézzen: okostelefon, gitár és ami hab a tortán, hogy ahogy már a címből azt sejteni lehetett össze jött a nála pár évvel idősebb Natachával. Bár, csak az öntörvényűségük közös, szerintem elég jól meg vannak. Hogy, őszinte legyek azt hittem, a második részében kevésbé lesz peches a fiú, de teljesen meglepődtem. Szinte pechsorozatokon megy keresztül. Kukatárolóban próbálja a rockker énjét , szökőkútban fürdik, ki nyírva ezzel a vadi új smartphone-ját, egy autista kisdiák tanára lesz, majd úgy össze kuszálja a szerelmi életét, hogy csak na! És amikor már végre, azt hinnénk, hogy most már tényleg vége és minden oké lesz, a telefon miatt újabb bajba kerül, rendőrök (biztonsági őrök) kezébe.
Ebben a könyvben egyedül a vége nem tetszett, szerintem nagyon befejezetlen. Bár lehet, hogy lesz folytatása, sőt szerintem kell lennie, mert így nem lehet vége egy sorozatnak. Én várom a következő részt, remélem hamarosan magyarul is megjelenik.



Összességében szerintem jó kis könnyed olvasmány, aki egy kicsit lazítani szeretne, és nevetni jó sokat, az mindenképpen vegye a kezébe.

Várom kíváncsian a Ti véleményeiteket is ! Olvassátok el, és írjatok róla nekem!📗
Hamarosan jövök újabb könyvekkel!
Új bejegyzés minden Szombaton! Szép hetet!

Edina✋
Előző bejegyzésem: Érvek az ősz mellett. Link





You May Also Like

0 megjegyzés